The happiest time of the year - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu The happiest time of the year - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu

The happiest time of the year

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

30 December 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Lieve vrienden en familie,

Ik had geen idee dat het bijhouden van een blog mij zo moeilijk zou vergaan, dus mijn excuses hiervoor! Het is dus inmiddels anderhalve maand geleden dat ik iets heb geschreven dus er is weer enorm veel gebeurd hier!

Ik schrijf deze blog vanaf mijn werkstationnetje achter de Front Desk nu ik eindelijk even een rustig momentje heb. Werk is redelijk hetzelfde gebleven, ik sta achter de desk en doe het typische receptioniste werk. Daarnaast heb ik soms een aantal kleine extra projectjes om het hier een beetje spannend te houden. Het is wel duidelijk dat de tijd van veel nieuwe indrukken en elke dag weer een miljoen nieuwe dingen om te leren nu zeker voorbij is. Dit betekent niet dat ik het niet nog steeds naar mijn zin heb hier hoor!

De afgelopen weken hebben we steeds meer leuke avonturen gehad. Iris en Eline werken nu 's avonds in het restaurant waardoor we ook vaker wat gaan drinken bij de lokale Ierse pub. We zijn er namelijk achter dat als we in onze werkoutfits komen ze ons niet om ID vragen, ka-ching! Daarnaast nemen steeds meer mensen ons mee naar feestjes en clubs. Laatst werden we door de politieagent die in ons hotel de beveiliging doet meegevraagd naar een verjaardag van een vriend van hem. Hij weet dat we geen 21 waren, maar dat was geen probleem. De ouders van zijn vriend hadden een boot met open bar afgehuurd, dus wij hadden er erg veel zin in! Eenmaal daar aangekomen waren we overdressed en bleek dat het totale aantal gasten ongeveer 10 was. Nou zou dit prima zijn als deze 10 gasten niet allemaal politieagenten waren, het begon dus als de ultieme awkward situation. Uiteindelijk hebben we juist een hele gezellige avond gehad en was het ook heel chill om halverwege december nog met blote armen op een boot te zitten. Heel vreemd wel om tegelijkertijd alle huizen met kerstbomen, kerstmannen en kerstlichtjes te zien.
Verder hebben we nog meer van dat soort avonden gehad, dus we vermaken ons steeds meer hier.

De Amerikanen zijn wel echt enorme fans van kerst. We hebben hier op het werk al 2 vieringen ervoor gehad en dan hebben we straks in januari ook nog een feest. Met de front en back office hebben we een secret santa gedaan, oftewel lootjes trekken en een kado voor die persoon kopen. Ook hebben we met het hele hotel een Christmas around the world party gehad. Het was een enorm feest waarbij iedereen voedsel uit zijn land van herkomst meenam. Aangezien er in ons hotel mensen minimaal 23 verschillende nationaliteiten werken was dit een leuke manier om iedereen bij elkaar te brengen. Wij Dutchies hebben natuurlijk een heeeeerlijke appeltaart gebakken.

Iets waar ik stiekem toch wel erg naar uit keek was het bezoekje van mijn grote zus Sterre. Het was tot op de dag zelf niet zeker of ze wel zou komen omdat ze standby vloog, maar uiteindelijk liep ze toch echt uit de gate op Miami Airport. In de trein richting Fort Lauderdale kreeg ze al meteen haar eerste waarschuwing omdat we het verkeerde kaartje had gekocht, oops... Die avond hebben we meteen een auto gehuurd en toen zijn we met Iris en Eline op de Las Olas boulevard wat gaan eten. Die ochtend erna vertrokken we samen voor 2 dagen richting Orlando om naar Disneyworld en Universal Studios te gaan. We hebben het echt super gehad met stralende zon, ongeveer 28 graden en het viel gelukkig wel mee met de drukte. In Universal hebben we uiteraard 75% van onze tijd in het Harry Potter gedeelte rondgehangen en voor de echte fans onder ons, boterbier is niet te zuipen! De 2 dagen daarna ging ik nog wel even werken omdat er toch weer huur betaalt moet worden binnenkort! Terwijl ik keihard aan het werk was zat Sterre lekker aan het zwembad in de zon, dus die heeft zich volgens mij prima vermaakt. Ik heb haar nog even alle leuke delen van Fort Lauderdale laten zien met de watertaxi en we zijn natuurlijk nog even langs het winkelcentrum gegaan.
Nadat Sterre helemaal gewend was aan het warme weer zijn we met Iris en Eline op 24 december vetrokken richting New York. Om 5 uur 's ochtends zaten we op het vliegveld en konden we echt niet meer wachten. Dit reisje was iets waar we allemaal echt al maanden naar uit keken dus het was heel fijn dat we eindelijk onderweg waren. Sterre ging tot 26 december met ons mee, dus wij zaten met zn 2en in een hotel in de buurt van Times Square. Iris haar ouders kwamen dezelfde dag aan en hadden een appartement gehuurd waar ik me na Sterres afscheid bij zou voegen. Het was wel weer erg wennen om onze winterjas aan te moeten, maar het was ook wel enorm genieten om weer echte frisse lucht in te ademen, die benauwde warme lucht in Florida is toch niet altijd fijn.
Om uitgebreid te vertellen wat we hebben gedaan gaat uren duren, dus laat ik maar een lijstje maken zodat degene die dit niet interessant vinden lekker door kunnen scrollen.

Activiteiten in New York City:

Dinsdag 24 december
- DE kerstboom op Rockefeller Plaza bekeken.
- De schaatsbaan op Rockefeller bekeken, in de rij staan hadden we geen zin in.
- Cupcakes gegeten van Magnolia Bakery
- Uit eten geweest in een restaurant met Michelin ster op kerstavond. (met wijn)
- Onze ogen uitgekeken op Times Square
- De Macy's kerstversieringen en etalages bekeken en na 5 minuten waren we weer buiten vanwege de drukte.

Woensdag 25 december
- Ground Zero bezocht
- Poging tot het bezoeken van de Chelsea Market, maar die was dicht.
- Dan maar een kopje koffie drinken bij Chelsea Market maar alles was dicht.
- Naar Rockefeller gegaan aangezien Eline, Iris en haar ouders naar de top wilden, maar toen bleek dat ze moesten wachten zijn zij naar Central Park gegaan.
- Toen hebben Sterre en ik een kopje koffie gedronken met een vriendinnetje van ons die daar toevallig ook zat.
- Lekker kerstdiner bij een gezellig Italiaans restaurantje.

Donderdag 26 december
- Century 21 met Sterre bezocht
- Speurtocht door New York om Sterre haar geliefde Timberlands te vinden in een winkel.
- Afscheidsontbijtje
- Sterre uitgezwaaid
- Chelsea Market bezocht toen hij open was. (met prosecco)
- Gegeten bij een klein restaurantje in Brooklyn. (met wijn)

Vrijdag 27 december
- Brooklyn heights en de Brooklyn bridge bekeken.
- Gewinkeld in Soho
- Heel veel prosecco gedronken in Soho met Eline.
- Tussen de prosecco door gegeten in een restaurantje met Eline.
- Nog meer prosecco gedronken met Eline.

Zaterdag 28 december
- Bryant park en de kerstmarkt bezocht.
- New York Public Library bezocht.
- Sushi gegeten als afscheidsdiner.
- Vertrokken naar Fort Lauderdale.

Al met al hebben we echt een hele leuke tijd gehad en het was ook wel fijn om te weten dat ze niet in heel de US zo streng zijn met drank! Hierdoor kunnen we wel weer even een maandje door!
Met al deze leuke dingen gaat de tijd toch echt wel snel want over een maandje sta ik alweer op Schiphol! Dit betekent dat ik nog maar een maandje heb om mijn kleurtje nog een beetje bij te werken en weer fit te worden na al dit lekkere eten.

Ik hoop dat ik jullie zo weer een beetje heb bijgepraat en ik kan stiekem toch niet wachten om jullie allemaal weer te zien!
Heel veel liefs en kusjes,
Eva

  • 30 December 2013 - 09:34

    Tjerry:

    Leuk eef! Geniet er nog maar lekker van! En al die alcohol is ook niet altijd alles.. (ligt nu brak in dr bed). Heel fijn dat je zus nog langs is geweest. Tot over een maandje! Xx

  • 30 December 2013 - 13:38

    Hamann:

    Mooi verhaal weer Eef ! En wat ben ik blij met mn trui van Winnie The Pooh !!!!
    Ik ben natuurlijk allang aan t aftellen ;-), love you , xxx

  • 01 Januari 2014 - 17:36

    Roos:

    Leuk lieve eefje, ik ben heel jaloers op het tripje wat sterre en jij hebben gemaakt! Klinkt geweldig! Jammer dat het boterbier zo vies was, weer een illusie in duigen. Nou nog even volhouden en dan zien we je over een maandje!!

    Xje

  • 24 Januari 2014 - 16:38

    The Curwens:

    Hi Eef,

    We hebben genoten van al je verhalen via internet en skype- zo te horen heb je het heerlijk gehad daar en wat gezellig dat Sterre nog even langs is geweest he? Het zit er nu bijna op- nog maar 10 dagen en dan ga je alweer naar Nederland!!! Geniet nog even van het mooie weer daar - zag dat het lekker zonnig is bij jullie! Hopelijk tot gauw- in Nederland of Londen! :)
    Take care. Love from all xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hotel Management School Maastricht student

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5272

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 Januari 2014

Eva goes USA

Landen bezocht: