Long time no see - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu Long time no see - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu

Long time no see

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Goedemiddag/avond allemaal!

Het is een hele tijd geleden dat ik heb geschreven, iets waar Japke me even van op de hoogte heeft gebracht, dus bij deze weer even een verhaaltje uit Fort Lauderdale! Er is heel veel gebeurd sinds ik voor het laatst iets heb geschreven maar laat ik bij het einde van mijn vorige blog beginnen. Ik had toen nog geen appartement maar gelukkig kan ik inmiddels zeggen dat wij eindelijk gesetteld zijn. We hebben een afspraak gehad met iemand die over het condo-complex gaat dat bij ons hotel om de hoek zit. Na die afspraak werden we gebeld dat toevallig net iemand langs was gekomen die zijn appartement voor een korte tijd compleet gemeubileerd wilde verhuren. We zijn meteen wezen kijken en dit was helemaal ideaal voor ons! Het is een 3 verdiepingen huisje met garage op de begane grond, woonkamer en keuken in de 1e verdieping en een ruime badkamer, slaapkamer en inloopkast op de bovenste verdieping! We hebben meteen ja gezegd en konden 2 dagen later intrekken. Op dat moment lag ik op een luchtbed in de woonkamer en deelden Iris en Eline een bed. Gelukkig is ons hotel de matrassen en bedden aan het vervangen in alle kamers, dus kregen wij zomaar 2 bedden van het hotel gratis inclusief bezorging, heeeeeel chill! Ook heeft de oude bewoner enorm veel kookspullen en kruiden etc laten staan, dus dat scheelt ons weer aardig wat geld! Voor de mensen die nieuwsgierig zijn het complex heet Village East!

Jullie zijn natuurlijk allemaal ook enorm nieuwsgierig naar hoe het op het werk gaat. Inmiddels ben ik verhuisd van de housekeeping naar de front desk. Dit is wel echt een heel verschil. Het systeem van de front desk is enorm ingewikkeld dat zelfs nadat ik een computercursus van 2 dagen heb gehad het nog steeds zeer moeilijk is. Maar dit gaat natuurlijk steeds beter naarmate ik vaker de handelingen doe. Het is wel een stuk gezelliger bij de receptie aangezien je veel meer contact hebt met de gasten en je collega's. Het is wel een stuk zwaarder omdat het zeker in de weekenden erg druk is in het hotel. Hoogseizoen komt steeds dichterbij dus het hotel stroomt alsmaar voller. Fijn is het zeker wel dat het hotel nou net deze tijd heeft gekozen om de lobby, de front desk en de ontbijt-area compleet te verbouwen. Op het moment staan we dus om het hoekje van de ingang met 2 rolkarretjes en 2 computers de gasten zo goed mogelijk te helpen. Er zijn continu drilboren bezig, dus het is maar mooi dat het onmogelijk is voor ons om een kater te hebben hier want anders zou het niet te doen zijn. Laten we maar hopen dat het er uiteindelijk prachtig uit gaat zien en het de verbouwing compleet waard is.

Laat ik jullie nu maar vertellen over alle leuke dingen die we hier inmiddels hebben meegemaakt. Eind september hadden we het afscheidsfeestje van Femke, die vertrok namelijk weer naar Nederland. Ze nodigde ons uit om naar de YOLO te komen (ja, er is serieus een loungebar genaamd YOLO) , als we een mooi jurkje en hakken aandeden kwamen we makkelijk binnen. Ahum, niet dus. Femke moest van binnenuit toekijken hoe wij probeerden heel subtiel en vol vertrouwen langs de bouncer te komen, iets wat blijkbaar echt niet zo overtuigend was. Omdat ze het zielig voor ons vond kwam ze met haar posse buiten op de loungebanken met ons chillen en wat drankjes doen. Gelukkig zijn wij inmiddels ervaren met drank smokkelen, dus hadden wij de hele avond malibu-cola voor de prijs van een frisje. Hier kregen we aardig wat bewondering voor van Femke en haar vrienden, die nooit door hadden gehad dat we dit aan het doen waren, totdat we het ze vertelden natuurlijk. Zij gingen op het gegeven moment toch wel echt een club in en moesten wij onze avond afsluiten. Toch was dat zeker een hele gezellig avond!

Afgelopen zaterdag was voor het hotel een hele belangrijke dag. Al maanden zijn ze geld aan het ophalen voor de Breast Cancer Awareness Walk door Fort Lauderdale en nu was de dag eindelijk aangekomen. Wij gingen zeker mee lopen aangezien we al zoveel leuke dingen erover hadden gehoord! Ons hotel had een erg grote groep en medewerkers van alle verschillende afdelingen liepen mee. Er waren ook familieleden, vrienden en buren uitgenodigd om mee te doen, dus we waren met een grote groep. Het was een korte wandeling, maar heel indrukwekkend. Golven van mensen gekleed in het roze namen heel Fort Lauderdale over en je hoorde de meest bijzondere verhalen om je heen. Het was wel echt enorm warm en benauwd maar dit kon de sfeer niet drukken. Na de loop gingen iedereen terug naar het hotel en hadden we bij het zwembad een lunch. Daar werden de lootjes getrokken die elke medewerker wel wilde winnen. Je kon namelijk verschillende uitjes, verblijven en gadgets winnen. Bij deze loting is wel iets enorm unieks gebeurd. Iris, die normaal altijd geluk heeft bij dit soort dingen, heeft eens een keer niet gewonnen! Ikzelf heb een toegangskaartje voor de Everglades airboat gewonnen dus ik ga lekker alligators kijken in mijn eentje, party hard. Eline heeft een massage gewonnen en Koen had de jackpot met zijn roze waterbottle-hanger. Je kon wel zeker merken dat de hele menigte enorm jaloers was op hem, zeer heftig wel.

Gister was zeker 1 van de gaafste dagen die we tot nu toe hebben gehad. Iris, Eline en ik hebben een beetje uitgeslapen (half 9 is een luxe aangezien we elke dag om 7 uur beginnen) en toen hebben we de trein naar Miami gepakt. Uiteraard ging die reis niet helemaal soepel maar uiteindelijk zijn we er gekomen. We waren naar Lincoln Road op Miami Beach en daar hadden we met Tessa afgesproken. Zij loopt daar nu haar stage in de Miami Standard Spa. Lincoln Road is echt enorm gaaf. Het is een enorm lange straat met overal restaurantjes en winkels. Nadat ik de Forever 21 heb leeg gekocht zijn we gaan lunchen en hebben we eindelijk een keer Carpaccio gegeten!! We kregen ook zonder moeite een flesje wijn en dus met 30 graden en zon was dit even een geluksmomentje. Na nog even winkelen zijn we naar Tessa haar appartementen-complex gegaan. Het zit vlak bij Lincoln Road en is echt een prachtig complex. Zoiets verwacht je echt bij Miami! Ze woont op de 20ste verdieping en kijkt uit over heel Miami! Toen we op dat balkon naar dat uitzicht keken waren we toch echt wel eventjes jaloers. We hebben meteen besloten dat we een stuk vaker langs zouden gaan aangezien het nog geen eens een uur is met de trein. We hebben lekker een pizza-tje besteld en zijn rond half 9 vertrokken naar de bus. We waren dik op tijd voor de bus en hadden onze route helemaal uitgestippeld. We zouden naar Miami Airport gaan, daar de trein naar het Tranferstation nemen en overstappen op de Trirail die ons naar Fort Lauderdale zou brengen. Er kon gewoon niets mis gaan, zo goed waren we voorbereid! Helaas is het ov in de US nog slechter geregeld en leek het ze niet belangrijk om even te melden dat het station op Miami airport out of order is. We konden gelukkig nog wel een klein stoptreintje nemen tot het Transferstation, maar verder dan dat kwamen we echt niet. Gelukkig waren daar hele aardige politieagenten die een taxi voor ons belden en ons 3 kwartier lang aan praat hielden totdat de taxi er was. Door dit avontuur was het een redelijk korte nacht aangezien ik weer om 7 uur achter onze geimproviseerde front desk/rolkarretje moest staan.

We hebben dus aardig wat leuke dingen meegemaakt en door alle drukte was het lastig om deze blog erin te proppen, maar ik zal het beter bijhouden want dan is het volgende keer niet zo'n lang verhaal!
Voor iedereen die het hele verhaal heeft gelezen, respect en bedankt!

Ik hoop dat het daar allemaal goed gaat ondanks de enorme regenval! Ik mis jullie wel een minibeetje, maar ik ben zeker nog niet klaar om naar huis te komen!

Heel veel liefs,
Eva

• 16 Oktober 2013 - 10:11

Anne Harteman:

Hee eefje,
    Dat iris niks gewonnen heeft vind ik toch eigenlijk wel het heftigste van dit verhaal. Hoe is het mogelijk!?!? Ik ben blij om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet ervan!
    xxxxx

• 17 Oktober 2013 - 11:55

Yvonne:

Lieve Eva , geweldig verhaal weer, heerlijk dat jullie zo genieten en ook nog werken , net echt ;-) !
    Wij hebben natuurlijk !!! wel heimwee naar jou , thank God for skype ;-) !
    Enjoy, love 2 all , xxx

• 17 Oktober 2013 - 12:21

Marjo:

Hee Eef!

Wat leuk om te lezen over alles wat jullie daar meemaken daar aan de andere kant van de oceaan! Vooral dat Ier een keer niet heeft gewonnen met een loterij vond ik erg indrukwekkend! ;) Fijn dat jullie eindelijk jullie eigen plekje hebben. Leuk dat jullie zo veel evenementen in het hotel hebben! Ik vind al die foto's van jullie outfits op de app iedere keer weer grappig!

Nog veel plezier en we skypen snel!

xx

• 17 Oktober 2013 - 20:38

Roos:

Lekker bezig lief zusje van me!! Ben blij dat je de gemiddelde alcohol consumptie van de familie Hamann daar zo goed in stand weet te houden, trots op je!

We missen jou een ietsepietsie geloof ik, kusje

• 20 Oktober 2013 - 19:03

Tons Oort:

Oma en Opa hebben genoten van je verslag.All the best!

• 23 Oktober 2013 - 07:11

Laura:

klinkt goed eef! jeeetje, was ier zelf okok niet verbaasd? xxx