Working girl - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu Working girl - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu

Working girl

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 September 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Good evening everybody,

Hoe is het met iedereen in het mooie herfstachtige Nederland? Hier weer even een update uit het mooie stadje Fort Lauderdale. Voordat iedereen denkt dat ik hier heel mooi weer heb en al poepiebruin ben moet ik jullie (en mezelf ook een beetje) teleurstellen. De afgelopen dagen hebben we namelijk voornamelijk storm en onweer gehad. Maar dat drukt zeker de pret niet voor ons hoor!

Afgelopen vrijdag kregen we eindelijk het verlossende woord, we mochten zaterdag dan eindelijk beginnen met werk! Uiteraard hadden wij hier allemaal enorm veel zin in, dus we doken al vroeg ons bed in.. (NOT) Zaterdag werden we om 10 uur in de back office verwacht, waar we van Rosalie hoorden hoe het allemaal ging lopen de komende week. Aangezien we nog geen social security nr hebben kunnen ze ons nog niet in het systeem zetten, dus alles gaat nu even handmatig voor ons. We hebben eerst de hele ochtend bij de receptie gestaan, allemaal awkward in een rijtje achter de mensen die daadwerkelijk aan het werk waren. Heel interessant allemaal.. Na wat gezellige gesprekken met de dames daar, mochten Koen en ik na de lunch richting de housekeeping. Om eerlijk te zijn verwachtte ik het ergste en zat ik in mijn hoofd al te bedenken hoeveel kamers ik schoon zou moeten maken.. (het was weekend, dus heel veel checkouts, iets waar ik niet erg naar uitkeek dus) Gelukkig vertelde Rosalie dat we met de supervisors mee mochten lopen, fieuwwww. Mijn supervisor heet Linda en ze is echt een typische African-American in haar manier van doen en praten, iets wat zeer vermakelijk is. De rest van de dag liep ik met haar mee en leerde zij me alles wat ze me leren kon. Om half 5 werden we naar huis/hotelkamer gestuurd omdat het allemaal wel klaar was. Die avond hebben we lekker simpel ergens noedels gegeten en zijn we alle 4 kapot in bed gaan liggen.

Zondag heb ik weer de hele dag met Linda meegelopen. Het was een hele drukke dag met wederom veel checkouts en dus erg veel kamers die gecontroleerd moesten worden. 's Ochtends kreeg ik van Linda te horen dat dit een zware en slechte dag ging worden, maar dat viel zeker mee. Ik heb wel een uurtje overgewerkt, maar dat kon ik wel redelijk aan. Vooral omdat ik in dat uurtje aardig wat fooi had ontvangen van de gasten, dus het was geen verkeerd werkdagje. Onze avonden hier zijn meestal niet erg spannend. Als mijn collega's vragen wat we nou doen als we klaar zijn met werk moet ik ze ook vaak teleurstellen. Als we terugkomen gaan we samen wat drinken en de dag bespreken, vervolgens gaan we sporten, (de Amerikaanse porties zijn namelijk erg groot) een beetje zwemmen, in de hottub en dan in bed nog een beetje chillen. Zondag hebben Iris en ik de Miss-America verkiezing gekeken en ik kan met trots zeggen dat onze Miss Florida 4e is geworden, heel emotioneel allemaal.

Maandag was Linda er niet dus kreeg ik mijn eigen verdieping om te controleren. Aangezien het een verdieping was die pas als laatste door de meiden werd schoongemaakt, heb ik de eerste paar uur redelijk uit mijn neus zitten eten (niet letterlijk natuurlijk). In de pauze hebben we met z'n vieren rondgereden om te kijken naar hostels en appartementen. Helaas was dit geen succes en hebben we dus nog steeds geen woonruimte. Na de lunch kreeg ik gezelschap van Iris, die na haar ontbijtshift ook wel eens mee wilde kijken met de housekeeping. We kregen een extra verdieping en hebben dit samen goed geregeld. De kamers duurden soms wat langer om te controleren dan normaal omdat onze lieve Iris een beetje last heeft van OCD en elk zeepje en flesje perfect wilt hebben. Dit is daarentegen ook wel erg vermakelijk om van een afstandje te bekijken.
Na het werk hebben we weer ons gebruikelijke sportmomentje gepakt . Hierna hadden wij als meisjes opeens enorm zin om ons lekker op te maken en de stad in te gaan. Als we ons sexy genoeg kleden komen we misschien nog wel een club in (altijd positief blijven). Dinsdag was namelijk onze vrije dag, dus we zagen het helemaal zitten. We hebben Koen kunnen overhalen, zijn vervolgens naar Las Olas boulevard gegaan en zijn bij The Cheesecake Factory gaan eten. Ze hebben trouwens hele andere outfits aan dan die je in The Big Bang Theory ziet, zeer teleurstellend.
Na een heerlijke maaltijd gingen we ergens op een terrasje wat drinken, Koen een biertje en wij weer aan de fris. Daar werden we aangesproken door iemand die daar voor zijn verjaardag wat aan het drinken was en daar toevallig ook werkte. Hij was daar samen met Paul, een andere man die een beetje Nederlands kon en daarnaast ook wel aan andere substanties dan alcohol had gezeten, om het maar subtiel te zeggen. Samen met hun en zijn collega's die inmiddels klaar waren zijn we naar een andere bar gegaan waar ze niet om ID vroegen!!!!!!!!!!!!!!! Hier hebben ook wij eindelijk aan de Corona en druivenwodka gezeten! Het was erg gezellig maar na onze werkdag stortten Iris, Eline en ik redelijk in. Koen besloot om nog even door de zuipen, maar wij lagen keurig om half 2 in bed.

Op onze vrije dag zijn Eline, Iris en ik maar lekker gaan winkelen want Koen lag met een kater op bed. Ik heb mijn eerste loon nog niet binnen, maar ik heb het wel al uitgegeven bij de Abercrombie & Fitch, YOLO.

Dan zijn we al weer aangekomen bij vandaag(woensdag). Ik moest vanochtend weer beginnen om 8 uur bij de housekeeping. 1 van de supervisors had afgebeld, dus liep ik samen met een andere supervisor 6 verdiepingen, waarvan we 55 kamers checkouts hadden. Dit is normaal niet erg veel, maar verdeeld over 6 verdiepingen kan dit zeer vermoeiend zijn. Door de drukte heb ik weer een uurtje overgewerkt, helaas geen fooi dit keer.. Nu lig ik inmiddels lekker op bed en heb ik stiekem ons laatste biertje opgedronken omdat ik vond dat ik het wel verdiend had. De kamer is op het moment erg leeg en eenzaam omdat Eline en Iris pas om 3 uur begonnen en nu een diner met 300 mensen aan het bedienen zijn. Daarentegen is het ook wel eens chill om even een momentje rust te hebben en alleen te zijn.

Al met al was het een spannende en vermoeiende week. Ik kan wel merken dat ik het niet meer gewend was om te werken, haha oeps.
Op huizenfront is er dus geen vooruitgang, maar iedereen is voor ons aan het zoeken en we krijgen van alle kanten tips!

Hier gaat het dus allemaal goed, ik hoop daar ook!
Heel veel liefs en kusjes,
Eva

p.s. Voor de mensen die zich afvroegen wat er mis was gegaan met het visum, hier even een uitleg:
Eline kreeg een email van WISE, de foundation die ons visum geregeld hebben, dat we binnen 10 dagen na aankomst wel even moesten bevestigen dat we er waren. Die email zat bij mij in de spambox, waardoor ik hem dus nog niet eerder had gezien. Gelukkig had Eline hem wel goed ontvangen en gelukkig ook op de 9e dag na aankomst. We waren dus net op tijd om het te bevestigen, anders was ons visum namelijk ingetrokken, ook niet erg ideaal... Het is dus allemaal goed gekomen, maar zoals gewoonlijk verloopt de communicatie niet echt perfect hier..

  • 19 September 2013 - 08:37

    Aniek:

    Paar keer goed dubbel gelegen, zie het al helemaal voor me hoor haha.
    Klinkt goed eef! Hard werken maar ook gezelligheid. Alleen die woonruimte nog even vinden...
    Veel plezier!

    YOLO

  • 19 September 2013 - 12:13

    Yvonne:

    Mooi verhaal Eef, ik zie het helemaal voor me !
    Love you, miss you , have fun !!!kusss

  • 19 September 2013 - 22:17

    Roos:

    Klinkt goed evie, hier ook keiharde regen!!! Goed dat jullie elke dag sporten want ik zie heul veel eten en drank voorbijkomen op de foto's.. Ben trots op je! Kussie van je zussie

  • 20 September 2013 - 11:35

    Marjolein:

    Hee Eefje!

    Wat een leuk verhaal en leuke foto's op facebook! Vooral de OREO-foto maakte me echt superjaloers! Mooi dat het gezellig is met Parma, Eline en Koen. En gelukkig dat jullie al een beetje alcohol hebben kunnen proeven!

    Veel plezier nog schatje! Snel samen skypen! xx

  • 21 September 2013 - 10:37

    :

    HALLO EVA, leuk om zo al je belevenissen te zien, wij hopen dat je gauw een leuk plekje voor jezelf krijgt, hier alles oke, veel sukses en liefs, opa en oma


  • 23 September 2013 - 20:43

    Sterre:

    Yo eef mn neef!

    Goed verhaal weer, volgens mij ben ik best wel een beetje jaloers.. En stiekem mis ik je ook wel een beetje in ons huisje hoor!
    Nou geniet er vooral van he en je mag ook best een beetje voor mij shoppen hoor :D

    Kusjaaa's

  • 23 September 2013 - 22:01

    Merel:

    Damnnn hoezo nou weer niet dat pakje bij de cheesecake, is juist zo mooi:'( Wel beetje lafjes hoor half 2 in bed, dat kan beter! Verder ben ik natuurlijk gewoon heel jaloers, hier is t allemaal maar saai en hard werken..
    kusjessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hotel Management School Maastricht student

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 5273

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 Januari 2014

Eva goes USA

Landen bezocht: