Almost half way there - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu Almost half way there - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Eva Hamann - WaarBenJij.nu

Almost half way there

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 November 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Hallo familie en vrienden,

Hoe is het daar in het koude Nederland? Hier is het nog steeds lekker warm, helaas helaas! Het is inmiddels alweer bijna een maand geleden dat ik heb geschreven, oeps.. De tijd gaat hier wel erg snel, voor ik het weet zit ik alweer met een biertje aan de bar op Overbos. Ik kan je vertellen dat ik inmiddels zelfs zin heb in een Gulpener na al dit afkicken!

Even iets heel anders, mijn stage! Tot nu toe gaat het allemaal echt heel erg goed! Ik kan al redelijk zelfstandig aan het werk bij de receptie en iedereen vertrouwt me ook. Het hotel wordt wel echt steeds drukker nu het cruise-seizoen officieel is begonnen. In het weekend zijn we nu soms zelfs overboekt en moeten we dus ook wat mensen teleurstellen. Dit is zeker niet het leuke gedeelte van deze baan en mijn collega's maken het ook nog beter door te zeggen dat het alleen nog maar erger wordt. Erg leuk vooruitzicht moet ik zeggen! Maar ach, het hoort er allemaal bij en ik heb het gelukkig wel erg gezellig met mijn collega's. De general manager is zich wel steeds meer aan het bemoeien met onze stage en die heeft bedacht dat we allemaal projectjes krijgen dus ik ben benieuwd. Ik heb inmiddels ook al wat verschillende diensten gedraaid zoals de avonddienst achter de Front Desk. Dit is wel een stuk minder spannend dan de ochtenddiensten aangezien je alleen nog maar mensen incheckt en telefoontjes op moet nemen, maar het is goed dat ik dat ook een paar dagen heb meegemaakt natuurlijk. Wat ik wel een hele leuke dag vond was natuurlijk Halloween! Iedereen moest eigenlijk verplicht in kostuum komen en het verbaasde me dat heel veel mensen dit ook deden. Iedereen had ook echt zijn best gedaan, dus dat was erg leuk om te zien! Veel gasten die binnen kwamen werden ook erg blij als ze ons als redelijke idioten achter de Front Desk zagen staan. Stonden we daar met een Griekse godin, een geisha, een hippie en Julius Caesar mensen in te checken en nog een poging te doen om professioneel te lijken. Deze poging faalden natuurlijk enorm en op het gegeven moment hebben we het maar opgegeven..

Naast het werk hebben we ook wel weer leuke dingen meegemaakt. We hebben ons eerste huisfeestje gehouden en daarbij ook meteen de eerste klachten van de buren, haha oeps. Het was daarentegen wel erg gezellig ondanks dat we maar met z'n 8en waren. We hebben onze collega's even geleerd hoe de Nederlanders nou echt kunnen drinken door een mooi spelletje kingsen met ze te spelen. Het was zeker gezellig maar de dag erna heeft me wel weer helpen herinneren dat al die shotjes het soms toch echt niet waard zijn.
Die week erna zijn we op onze vrije dagen op zoek geweest naar Halloweens kostuums en hebben we eindelijk de watertaxi door Fort Lauderdale genomen. Dit was wel echt enorm leuk, we zijn langs enorme mansions gevaren en hebben Fort Lauderdale in een ander licht kunnen bekijken. We hadden wel geluk aangezien 's werelds grootste bootshow dat weekend begon en er dus enorm grote jachten en zeilboten de stad in kwamen.
Verder is de maand van familiebezoekjes aangekomen. Eline haar ouders zijn vorige week geland en hebben mij enorm blij gemaakt met chocoladeletters en pepernoten! Gister is het vriendje van Iris aangekomen en die zijn nu met z'n tweetjes Florida aan het verkennen. Ondertussen ben ik maar hard aan het werk en geld aan het verdienen maaar met dit geld heb ik gelukkig wel een ticket naar New York kunnen kopen!! Er is ook een vaag plan dat Sterre hier misschien heen komt en dan vervolgens ook mee gaat naar New York, dus hier kijk ik stiekem wel een beetje naar uit.

Al met al gaat het hier zeker wel goed en mijn scheurkalender maakt me toch elke dag wel weer blij! Ik ben nog lang niet uitgekeken op Fort Lauderdale en mijn leventje hier, maar ik begin het thuisfront toch wel steeds meer te missen. Ik kijk toch elke vrijdag weer uit naar mijn Skype-date met de meiden op Overbos die mij zelfs jaloers kunnen maken met hun Gulpeners!

Nou dit was wel weer een kleine samenvatting van wat ik heb meegemaakt hier! Ik hoop dat het allemaal goed gaat thuis en drink allemaal maar een lekkere warme choco met speculaas voor me aub!

Heel veel liefs,
xx Eva

  • 13 November 2013 - 00:23

    Nelly:

    Hoi lieve Eva,
    wat een gezellig verslag heb ik gelezen! je hebt talent! Ik zou bijna het vliegtuig pakken en aan jouw balie willen inchecken; jij dan wel in Halloween-outfit! Veel succes met de stage verder en veel plezier daar! Veel groeten van PP&Nelly, dikke kus!

  • 14 November 2013 - 09:45

    OPA EN OMA (TONS EN ANK):

    hallo lieve kleindochter, we zijn trots op je! wat een mooi verslag, leuk wat te horen uit het mooie gedeelte van Amerika, ik hoop dat de reis van Sterre door gaat, dan kunnen jullie samen ook nog genieten! Veel sukses de volgende helft van je stage, geniet er maar van, en ook van het heerlijke weer, hier veel regen! tot de volgende keer, liefs opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Hotel Management School Maastricht student

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 5261

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 31 Januari 2014

Eva goes USA

Landen bezocht: